dimarts, 31 de maig del 2011

10 anys del Primavera Ska

La setmana passada vaig veure al boss-sounds un comentari al forum que deia que celebraven els 10 anys de la Primavera Ska de Ripollet. He penjat la informació oficial en el post anterior. Recordo molt aquells dos concerts, en especial el de Senior Allstars. En aquella època estava molt enganxat al disc "Nemo". Va ser a l'auditori de Ripollet. Aleshores no hi havia google maps i va costar deu i ajut trobar-lo! però va valer la pena. Em sembla que no he pogut tornar a escoltar música jamaicana en un lloc com aquell... Per mi va ser molt intens i vaig disfrutar molt. Al final del concert vaig demanar una de les xuletes que hi havia a l'esenari. Aquest cap de setmana vaig buscar si encara tenia alguna cosa i vaig trobar l'entrada, el flyer i la xuleta-tracklist. Ho penjo per si a algú li fa gràcia veure-ho. En aquell moment crec que aquí no hi havia cap grup capaç de fer un concert com aquell. Ara, per sort, em sembla que ja no és així. Tenim grups com The Oldians, The Fenicians i The Gramophone Allstars...
Durant aquests 10 anys l'opció de fer música a la jamaicana s'ha consolidat i actualment la majoria de grups tenen molt nivell musical. Ara potser el que falta és públic, però això és una altra història... De totes maneres, potser no és la intenció dels organitzadors, però trobo un gest simbòlic programar The Oldians en la commemoració d'aquells fets.


El concert de dissabte no el recordo amb tanta intensitat, però va estar molt bé. Rebre algú com Dr. Ring Ding aixecava molta expectació. I no era per menys, durant aquella època estava en plena forma i els discos que treia a la grover estaven molt bé. En el flyer no apareix, però també va tocar La Jeta Band i The Aggronauts. En aquella època hi va haver un moviment pro-música jamaicana força important, i en particular a comarques. Com aquell qui diu, a cada poble hi havia algú "tocant" ska (o si més no, pseudo-tocant o flirtejant amb l'ska). A comarques hi havia molts concerts, i sovint això anava lligat a col·lectius, associacions, ateneus, .... Potser és una generalització poc fiable, però aquest és el record que en tinc.

Crec que és molt encertat celebrar o recordar aquell cap de setmana. Estic segur que pels organitzadors, del col·lectiu "Punxa l'Orella" i de molts dels assistents aquell Primavera de Ska va ser molt més que un simple concert.